برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

چگونه لامپی را در پاورپوینت روشن یا خاموش کنیم


مواد لازم برای انجام پروژه ی ایجاد افکت نور  موارد زیر است :

1- نرم افزارپاورپوینت

2- نرم افزار فتوشاپ

3 - تصویر یک لامپ روشن و یک لامپ خاموش (یک مدل لامپ)

4 - تصویر داخل یک خانه

5 - تصویر کلید یک پل


قبل از اینکه پروژه خودمان را شروع کنیم ابتدا تصویر یک کلید یک پل رادر گوگل سرچ کرده و ذخیره می کنیم . سپس آن را در فتوشاپ جهت ویرایش باز می کنیم.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید کلید درحالت خاموش قراردارد برای ساخت کلید روشن بایستی تصویر را۱۸۰ درجه دورانبدهیم تا در حالت کلید روشن قراربگیرد برای اینم نظور از منوی image گزینه ی image Rotation را انتخاب کرده و ۱۸۰ درجه را انتخاب می کنیم.

بعد از اتمام کار در محلی که تصویر قبلی (کلیدخاموش) را ذخیره کرده بودیم ، ذخیره می کنیم.بعد از آن که کلید های روشن و خاموش را ایجاد کردیم نوبت به شروع کار با پاورپوینت میرسد. بنابراین بعد از باز کردن پاورپوینت مراحل زیر را طی می کنیم .

 

قدم اول


پشت زمینه ی اولین اسلاید را به حالت سیاه تغییر داده و مدار یک پل رامطابق شکل زیر رسم می کنیم.

 

برای نمایش کلید یک پل دو حالت اتفاق می افتد. حالت اول موقعی است که لامپ خاموش است و حالت دوم موقعی است که لامپ روشن است . بنابر این باید دو اسلاید ایجاد بکنیم ، به طوری که در اسلاید نخست، لامپ خاموش و کلید خاموش و در اسلاید دوم لامپ روشن و کلید روشن (اگر خاطرتون باشه ما دو حالت لامپ و کلید داشتیم؛ لامپ روشن ، لامپ خاموش و کلید روشن ،کلید خاموش)

 


قدم دوم

 

بنابراین توضیحات ابتدا اسلاید اولی را ایجاد کرده و مطابق تصویر بالا کلید و لامپ رادر جایگاه خود قرار می دهیم . حال که اسلاید اول ساخته شد نوبت به ایجاد اسلاید دوم می رسد برای آنکه دوباره کاری انجام نشود و هم اینکه جایگاه سیم ها و کلید و پریز در اسلاید دوم دقیقا در موقعیت اسلاید اول قرار بگیرد مطابق شکل های زیر عمل می کنیم .

 


 


قدم سوم

 

همانطور که در تصویر بالا شاهد آن هستید برای آنکه تصویر لامپ روشن و کلید ، دقیقا بر روی تصویر لامپ خاموش و کلید خاموش منطبق شوند بر روی هرکدام (لامپ و کلید) راست کلیک نموده و گزینه ی Change Picture را انتخاب کرده و آنها (لامپ روشن و کلید حالت روشن) را جایگزین می کنیم .

 

قدم چهارم

 

خب ! تا اینجای کار، دو اسلاید داریم که در اسلاید اول لامپ خاموش و در اسلاید دوم لامپ روشن است . برای آنکه مدام لامپ را روشن و خاموش کنیم دو تا کار می باید انجام دهیم .

 

1- حالت کلیک بر روی صفحه را غیر فعال کنیم .

2- بر روی شـکل کلید اسلاید اول، لینک به اسلاید دوم ؛ و در اسلاید دوم ، لینک اسلاید نخست را به کلید بدهیم .


 

تا اینجا شما موفق شدید یک مداری را طراحی و لامپی را روشن و خاموش کنید. به همین راحتی ! صبر کنید هنوز تمام نشده ! در واقع اصل کاری مونده ! تا این جای آموزش هنوز از هیچ تکنیک جدیدی استفاده نکرده ایم پس در ادامه ، همراه ما باشید . در واقع تکنیک اصلی این آموزش ،

 

1- ایجاد افکت نور در اسلاید دوم جهت روشنایی بیشتر

2-  گذاشتن دو تصویر از داخل اتاق در حالت تاریک و روشن (اسلاید اول اتاق تاریک و اسلاید دوم همان اتاق در حالت روشن)


ایجاد افکت نور در لامپ

 

قصد ما این است افکت نوری ، مطابق شکل مقابل بر روی لامپ ایجاد کنیمآموزش تصویریpowerPoint Technique برای شروع مطابق شکل زیر یک ابزار Shape از منوی Insert وارد می کنیم .

 

بر روی شکل وارد شده کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه ی Format Shape را انتخاب می کنیم.سپس تنظیمات پنجره و یا تب Format Shape را مطابق تصویر زیر انجام می دهیم.

 

از پنجره ی Format Shape حالت Gradient Fill را انتخاب می کنیم

از قسمت Present gradient یکی از رنگ های ردیف دوم را انتخاب می کنیم

از قسمت Type حالت Radial را انتخاب می کنیم.

از قسمت Direction حالت نور از مرکز را انتخاب می کنیم.


گذاشتن تصویر اتاق(حالت تاریک و روشن) کافی است در گوگل سرچی کنید و تصویر یک اتاق را یافته و ذخیره کنید. حال سوال این جاست چطور میشه اتاقی تاریک داشته باشیم ؟ راه حل این هم بسیار ساده است . باز دست به دامان فتوشاپ می شویم . مطابق تصویر زیر تصویر اتاق را در فتوشاپ باز کرده سپس با انتخاب ابزار پاک کن (قبل از انتخاب این ابزار برای اینکه به حالت شفاف تصویر برسید بایستی قفل لایه ی عکس را از پالت Layer با دوبار کلیک بر روی آن بردارید) و تنظیم میزان پاک کنندگی شروع به پاک نمودن تصویر اتاق می کنیم.


در پایان نرم افزار پاورپوینت را گشوده و تصویر اتاق روشن را مطابق تصویر زیر در اسلاید دوم و تصویر اتاق خاموش را در اسلاید اول می گذاریم.

 


امیدوارم استفاده لازم از این آموزش را برده باشید . سوالی دارید از طریق فرم تماس با ما مطرح کنید.


منبع : سایت هنر تعلیم