برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید  

هنر آشپزی با قابلمه دیجیتال

به‌طور حتم ، شما هم مثل من حداقل چندین بار تجربه‌ی آشپزی داشته‌اید؛ حال‌آنکه آشپز خوبی بوده اید یا خیر، بماند. ولی میانگین آمار جهانی نشون میده به طور حتم اونایی که آموزش های تولید محتوای الکترونیکی رو دنبال می کنند ، آشپزهای ماهری هستند! چون اصول کار رو بلدند (شوخی بود!!!) .

آخرین آشپزی رو یادتون میاد؟ (آیا تا به حال محتوایی را تولید کرده اید؟)

 

دستور آشپزی رو چی؟ (برای محتوای الکترونیکی خود سناریویی تعریف کرده اید؟)

 

موقعی که شروع به هنر نمایی در پخت و پز می کنی ، اولین چیزیکه به ذهنت میرسه چیه ؟ (موقعی که شروع به ساخت یک محتوا آموزشی می کنی اولین چیزی که به ذهنت میرسه چیه ؟)

 

اولویت های ذهنی شما برای تهیه مواد اولیه آشپزی کدوم ها بودند ؟ (کدام یک از مواد آموزشی را باید اول از همه تهیه کنی ؟)

 

اولین و آخرین چیزی که بهش فکر میکردی چی بوده؟

کلی سوال شد . بیایید با هم ، یک یک سوال ها رامرور کرده و پاسخ بدیم .

خب ! در آخرین آشپزی (آخرین محتوای آموزشی خودتون) که شما مسئول پخت و پزاولین غذایی که تا حالا درست نکرده بودید ، بودید( چی گفتم!!) اولین مسئله شما داشتن دستور آشپزی (سناریو یا پلان یا اسکورم) بوده . اینکه اون رو از مامان گرفتید یا اینترنت کاری ندارم .در برگه ی دستور آشپزی مواردی را لیست شده که ، دو نکته ی مهم در اونها هست .

اول این که تمامی مواد یادداشت شده رو باید تهیه کنید . (مواد آموزشی مورد نیاز رو باید تهیه کنید)

 

دوم اینکه مراحل تهیه و آماده کردن مواد اولیه رو به ترتیب انجام بدید . (مواد آموزشی رو مطابق سناریو و به ترتیب انجام می دهیم)

حال فرض می کنیم موادتون رو از سوپری محله و یا داخل شهر تهیه کرده اید . دستور آشپزی رو هم که دارید . خب دیگه چه می کنید ؟ آیا پیاز و سیب زمینی رو به همان گونه که هستند بدون شستن و پوست کندن و قطعه قطعه کردن می پزید ؟ (آیا مواد آموزشی را همانطور که از منابع و اینترنت و کتب آموزشی جمع آوری کرده اید در محتوایتان استفاده می کنید؟) مطئنم این کار رو نمی کنید با این که می دانید در هیچ دستور آشپزی نوشته نشده سیب زمینی را باید پوست کرده به قطعات مساوی تقسیم ، و به مواد دیگر اضافه کرد . چون اونی که دستور غذایی رو برای شما نوشته میدونسته شما حتما این کار رو انجام خواهید داد .

حال که مواد اولیه خودتون رو برای تهیه غذا طبق لیست ، تهیه وبعد از پوست کردن و قطعه قطعه کردن آماده کردید (با نرم افزار های ادیت مواد آموزشی خودتون رو ویرایش کنید) ؛ وقت اون رسیده که ، قابلمه ی خودتون را آماده و به ترتیب طبق دستور آشپزی ، مواد آماده شده تون رو اضافه کنید. (حالا نوبت نرم افزارهای اتوران ساز است که محتوای آماده شده ی خودتون رو در اونجا میکس و اتوران کنید در ارتباط با نرم افزارهای اتوران ساز مثل مولتی مدیا بیلدر و اتوپلی آموزش های مفصل تری در آینده نزدیک خواهم داشت)

آخرین مرحله از کار آشپزی شما با جناب قابلمه (نرم افزار مواتی مدیا بیلدر و اتوپلی) خواهد بود . اما آنچه که روشنه در پایان کار آشپزیتان، هیچ کدام از این مراحلی که گفتم و شما انجام دادید رو اون کسی که قراره غذای شما رو حیف و میل کنه !! نمیبینه ! تنها چیزی که میهمانان شما از غذایتان می بینند و ازتون متشکر میشند

اول چیدمان زیبای غذای شما (گرافیک صفحات نرم افزار آموزشی شما که اصول طراحی یک صفحه گرافیکی رو در آموزش های بعدی می گویم) ((عامل تحریک اشتها!!))

 

دوم طعم غذای شما (محتوای مفید نرم افزار آموزشی شما) (( عامل اصلی پرخوری!!))

 

البته نوع نگاه میهمان (نوع نشستن کاربر پشت مبز کامپیوتر) به شما هم میتونه معیاری برای خوشمزه بودن و یا نبودن غذای شما باشه !

اگه دیدید یه وری نشسته و یه نیم نگاهی هم به شما می ندازه (یه وری روی صندلی نشسته و یه دستش به صندلی داره پوستش رو میکنه و یه دستش به موس با نرم افزار داره ور میره) بدونید آشپزیتون افتضاح بوده و لی اگه دیدید چهار زانو نشسته و دو دستی (دودستی به میز چسبیده و خیره به مانیتوره) (( یه دست چنگال و یه دست قاشق )) به بشقاب چسبیده و فقط در حال لمبوندنه بدونید کارتون حرف نداشته ! آشپزی های من که این حس رو به میهمانانم میده ! شما چطور؟

خب امیدوارم از آشپزیتون لذت کافی رو برده باشید . چون با رعایت این نکات حتما آشپز خوبی خواهید شد (امیدوارم از تولید محتوای الکترونیک لذت برده باشید. به چیز فراموشتون نشه اگر کارتون گرافیک خوبی داشت و محتواش هم خوب بود مطمئن باشید همه شیفته کارتون میشن) !!!!!

حالا این هایی که گفتم چه ربطی به تولید محتوای الکترونیکی و تولید نرم افزار های الکترونیکی داشت ؟ اگه داستان رو یه بار دیگه مرور کنید و متن هایی که با رنگ بنفش مشخص شده رو بخونید متوجه خواهید شد.

امیدوارم آموزش امروز تونسته باشه لبخند زیبای شما رو بر لبانتان جاری کنه ! مطمئنن نظرات شما در بهتر شدن مطالب بعدی ما موثر خواهد بود چون اونوقت بامزه یا بی مزه بودن آشپزی خودمون رو با نگاه شما و دیدگاه شما خواهیم فهمید و در آشپزی های بعدی سعی مان را بیشتر خواهیم کرد.

پایدار باشید و پویا

               

منبع : سایت هنر تعلیم