برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

نرم فزار طراحی سوال و سربرگ امتحانی  ( ویژه اساتید محترم دانشگاه و معلمین عزیز ) : به طور حتم ، در ایام امتحانات  ، بار ها و بارها برای دانشجویان و یا دانش آموزان کلاستان ، آزمون میان ترم  و پایان ترم برگزار کرده اید  ؛ و یا از شما خواسته شده تا یک نمونه سوال تحویل بخش آموزش (امتحانات ) دهید . خب به طبع شما سوالاتی رو برای هر واحد درسی به صورت جداگانه طراحی کرده اید ولی دردسر بزرگتر این هست که بخواهید سوالات رو در یک قال استاندارد چینش بکنید . برای هر واحد درسی هم بایستی جداگانه قالبی رو برای سربرگ و متن سوالات طراحی بکنید .  این کار هم وقت زیادی رو از شما می گیرد و هم حسابی شما رو کلافه خواهد کرد .

 

بنده و شما به این امر واقفیم  که ؛ اکثر مدرسین عزیز آشنایی خیلی کمی با نرم افزار آفیس دارند و برخی دیگر هم حوصله نشستن پای کامپیوتر و طراحی قالب سوالات رو ندارند . امروز می خوام نرم افزاری رو بهتون معرفی کنم که به راحتی میتوانید از شر این دردسر بزرگ خلاص بشید . بله ! نرم افزار طراحی سوالات امتحانی با قالبی استاندارد و زیبا !

 

شرکت آرازسافت نرم افزاری رو طراحی کرده اند که می تواند به ساده ترین روش ممکن برای شما قالب  آزمون های تشریحی  را طراحی و به صورت ورد ، پی دی اف و یا چاپ مستقیم خروجی بدهد . در ادامه با معرفی و آموزش این نرم افزار همراه ما باشید.

 

ابتدا نرم افزار را از اینجا دانلود کرده و سپس در کامپیوتر خود نصب می کنید. سپس نرم افزار را اجرا می کنید . با اجرای نرم افزار با پنجره ی زیر مواجه می شوید که ما قسمت های مختلف آن را با علامت  ۱ ، ۲ و ۳ شماره گذاری کرده ایم.

تصویر نرم افزار

قسمت شماره ۱ : این بخش مربوط به مشخصات سربرگ شماست . مطابق عنوان هایی که در این بخش قرار دارد شما محل خالی تمامی عانوین را تکمیل می کنید . بعد از تکمیل این بخش نوبت تکمیل بخش ۲ است.

 

قسمت شماره ۲ : این بخش شما ابتدا متن سوالتان را نوشته و سپس در قسمت باکس پایین متن سوال

 

 گزینه ی ” تعداد خط فاصله خالی “  : جهت انتخاب یک عدد برای سوالاتی که بیش از یک خط جواب دارند . به طور مثال شما اگر عدد دو ر انتخاب کنید به اندازه ۲ خط  برای جواب فاصله می گذارد.

 

گزینه ی “بارم ” : در این قسمت شما میزان بارم هر سوال را می نویسید.

 

گزینه ی “افزودن سوال جدید” :  بعد از اینکه یک سوال را نوشتید و میزان خط فاصله و بارم آن را مشخص کردید  رو یان گزینه کلیک می کنید تا بتوانید سوال بعدی را تایپ بکنید.

 

گزینه ی “حذف ردیف انتخاب شده” : شما هر ردیفی را که از قسمت شماره ۳ انتخاب کنید و روی این گزینه کلیک کنید آن را حذف می کند.

 

گزینه ی “چاپ” :  نمونه سوالات نوشته شده شما را مستقیم جهت چاپ به چابگر می فرستد.

 

گزینه ی “تبدیل به ورد” : سوالات شما را به ورد تبدیل می کند تا در محیط ورد بتوانید مجدد ویرایش کنید و یا با فرمت ورد تحویل مسول امتحانات بدهید.

 

گزینه ی “تبدیل به پی دی اف” :سوالات شما را مستقیم به پی دی اف تبدیل می کند تا بتوانید سوالات را با فرمت ورد  جهت چاپ به مسئول امتحانات تحویل بدهید.

 

قسمت شماره ۳ :  در این قسمت می توانید نگاه مستقیم به سوالات طراحی شده و تایپ شده خودتان داشته باشید .

 

نمونه برگه سوالی که طراحی و به محیط ورد انتقال داده شده را می توانید در شکل پایین  ببینید.

نمونه برگ امتحانی

امیدوارم از این آموزش بهره کافی را برده باشید.